dinsdag 23 januari 2018

IVO-liefdes

De "IVO" was een school voor jongens en meisjes en er ontstonden, tussen alle lessen door, vriendschappen die zich ontpopten tot prille liefdes. Hieronder het verhaal van Tineke Olieman en Fred Stolk:



Foto uit 1970 van Tineke Ojemann en Fred Stolk, zij hebben elkaar leren kennen op de IVO. Bij hun zaten de volgende leerlingen in onze klas: Rinus, Diko, Frank, Nico Dopper, Els, Tanja van Ootegem, Paul van Kampen, Jaap Pastoor, Evelyne de Vries, Susan, Jeltje van Houten, Iwan. Onze leerkrachten waren Cor, Theo, Rob, Margreet, Riek en Harry.

En ook liefdes die jaren later pas opbloeien; Elly Smit en Huub Huberts, elkaar 47 jaar later weer tegengekomen en nu een samenwonend stel. Deze foto stamt nog van Texel.

Huub en Elly, reünie  2018




Anton Vialle en Hella van Honschooten kregen in het laatste jaar 'iets met elkaar' en zoals dat bij de meeste schoolliefdes gaat, dit hield geen stand. Na een hele poos elkaar niet gezien te hebben kregen ze in 2006 weer contact met elkaar en zijn de  vriendschapsbanden weer stevig aangetrokken. Anton woont al sinds de 70er jaren met zijn man in Zweden en Hella heeft rond die tijd Amsterdam verlaten om zich oostelijk in Nederland te vestigen. Op de reünie bleek dat de tand des tijds geen invloed op de band, die er destijds was, heeft gehad. En dat goldt voor veel onder ons.
Jan Willem Breuk weet zich te herinneren: was Hella toentertijd de vriendin van Anton Vialle? Ik weet wel dat hij (lang; weelderige haardos en lange bakkebaarden en bril met donker montuur) en Hella voor ons als eerstejaars deel uit maakten van een groep Interessante "laatstejaars." Ik herinner me dat die twee met een Sinterklaasfeest in de Grote Zaal als verrassing een hondehalsband kregen,omdat ze toen als "onafscheidelijk" gezien werden! Bij die zelfde gelegenheid zong docente Margreet Huismans op onnavolgbare wijze"In eine kleine conditorei,da saßen wir zwei bei Kaffe und Tee."


4 opmerkingen:

  1. Tineke en Fred; ik heb ze gekend. Fred was enorm verliefd en later kapot door het verlies van deze relatie. Hoe zou het zou met Fred en/of Tineke?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee, ik weet niet over welke Tineke en Fred het gaat en in welk jaar ze op school zaten.

      Verwijderen
    2. Ik ben hun dochter Lillian. Ze maken het goed en zijn nog steeds samen. 3 kinderen verder en 4 kleinkinderen verder.

      Verwijderen
    3. Ik ben Ria Maas van Willigenburg ik zoek het adres van Fred Stolk jaren contact gehad maar sinds hij naar Spanje verhuisd is heb ik geen adres meer zou Lillian mij dat kunnen geven. RIA_Maas@hetnet.nl

      Verwijderen